Derfor skal du kontakte en boligadvokat, når virksomheden skal flytte

18.01.2018 16:31

Der er mange gode grunde til, hvorfor man skal huske at kontakte en boligadvokat, når virksomheden skal flytte i nye lokaler. En boligadvokat kan nemlig sørge for, at uforudsete udgifter bliver elimineret, samtidig med at han eller hun vil ordne alt det kedelige og besværlige papirarbejde. En boligadvokat sørger altså for, at virksomheden er i trygge hænder hele vejen igennem købsprocessen, hvilket betyder, at virksomheden kan have fokus på at koordinere flytningen og holde medarbejderne opdateret. Hvis du ønsker et gnidningsfrit boligkøb eller leje af lokaler, kan det falde til din fordel at kontakte en boligadvokat – læs videre og lær mere om hvorfor.

Hvad er en boligadvokat?

Det kan være en langhåret proces at købe eller leje nye lokaler til virksomheden, da det kræver en bred viden og erfaring for at kunne gennemskue de mange processer, aftaler og dokumenter. Boligadvokaten hjælper med at holde det kølige overblik og guider virksomheden igennem hele processen, så man ikke bliver taget ved næsen, hvilket kan koste mange tusinde kroner. En boligadvokat er altså virksomhedens absolut bedste samarbejdspartner, når der skal flyttes i nye lokaler.

Hvad kan en boligadvokat hjælpe med?
Som virksomhedsejer bestemmer man selv, hvornår man vil tage kontakt til en boligadvokat – men jo tidligere i købsprocessen, jo bedre. Det er dog meget normalt først at tage kontakt til en boligadvokat, når lokalerne allerede er fundet. Men hvis man ønsker vejledning, allerede inden de første potentielle lokaler er besøgt, kan man med fordel kontakte boligadvokaten som det første. På den måde kan man tidligt lære, hvad man skal være særligt på udkig efter i forbindelse med lokalesøgningen.

Som virksomhed skal man altid sørge for, at der er indsat et advokatforbehold, så boligadvokaten altid kan trække virksomheden ud af handlen, hvis der er grund til det. Derudover er boligadvokaten underlagt en lang række etiske regler, der udelukkende sørger for, at advokaten varetager dine interesser – og ikke sælgers.

Hvordan finder man den rette boligadvokat?

Først og fremmest er det altid en god idé at finde en boligadvokat, som har stor erfaring med handler inden for erhvervsejendomme – så er man garanteret den absolut bedste vejledning. Der er nemlig stor forskel på private boliger og erhvervslokaler. Dernæst er det altid en god idé at spørge samarbejdspartnere, venner eller familie, om de har benyttet en boligadvokat, de kan anbefale. På den måde er der også større chance for, at boligadvokaten vil tage din sag.

Der er altså mange gode grunde til, hvorfor man skal vælge at kontakte en boligadvokat, inden søgningen efter nye lokaler til virksomheden er gået i gang. Boligadvokaten varetager nemlig udelukkende virksomhedens interesser – og ikke sælgers, som ejendomsmægleren vil gøre. 

Søg efter kontor til leje

Lokalebasen.dk er en portal der har samlet danske erhvervslokaler til leje og til salg inden for kontor, produktion og lager.

Bestil information om de kontorlokaler, som du finder interessante, og få etableret den første kontakt til udlejer.

Find traditionelle kontorer til leje:

»Find kontorer i Aalborg NU

» Bliv Udlejer

Kontor til leje i Aalborg

Mindre servicerede kontorlokaler

Kontorfællesskaber.dk giver overblik over alle danske kontorhoteller.

I forhold til traditionelle kontorlokaler kan der være mange fordele ved leje af kontor i et kontorhotel - f. eks. fleksible lejevilkår og minimale startomkostninger.

Find servicerede kontorer til leje.

Start Et Iværksætterselskab I Dag

Hos ivsstiftelse.dk kan du oprette et IVS på kun 2 timer! Derudover slipper du for besværet med dokumenthåndtering. Det har aldrig været nemmere at starte en virksomhed.
Du kan også starte et Aps nemt og bekvemt. Læs mere om Aps stiftelse

Få hjælp til dine små opgaver

Hos GoEdit gør de det nemt og hurtigt for virksomheder at få rettet, opsat og redigeret tekster, dokumenter, billeder, e-mails og meget mere.

Besøg GoEdit