Signalværdi er noget, der er vigtigt at fokusere på som erhvervsdrivende. Signalværdi er nemlig virksomhedens billede og visitkort udadtil – både over for kunder, samarbejdspartnere og potentielle nye medarbejdere.
Det er forskelligt fra virksomhed til virksomhed, hvilken signalværdi der ønskes at opnå. Uanset hvad skal det stemme overens med virksomhedens værdier, produkter og services. Men hvordan kan nordjyske virksomheder opnå en større signalværdi? Det gør vi dig klogere på her på siden.
Find de rette erhvervslejemål – evt. i Aalborg
Rammerne om virksomheden signalerer virkelig meget til de forskellige interessenter. Medarbejdere skal føle sig tilpas og inspirerede i lokalerne, mens samarbejdspartnerne skal føle sig trygge og imponerede. Dertil skal potentielle ansatte kunne se sig selv i omgivelserne, så de har lyst til at søge fremtidige jobs. Det gælder altså om at finde de helt rette erhvervslejemål.
Mange virksomheder vælger lejemål i attraktive storbyer, da det højner interessen for virksomheden. Især erhvervslejemål i Aalborg er et oplagt valg i det nordjyske. Erhvervsejendomme i Aalborg er nemlig attraktive – både i forhold til pris, beliggenhed og udtryk. Er du som virksomhed på udkig efter nye rammer, er lokaler til leje i Aalborg et særdeles godt valg.
Elbiler som firmabiler – signalér grønne værdier
Når det rette erhvervslejemål i Aalborg er fundet, er det værd at overveje virksomhedens transportvaner. Stiller virksomheden firmabiler til rådighed, er det fordelagtigt at udskifte de gamle biler med elbiler. Herved har virksomheden lavere udledning af CO2 og bedre økonomi – samtidig med grønne værdier signaleres. For mange virksomheder vil dette altså være med til at pleje imaget.
Husk de kvindelige ledere – der er stadig lang vej
Slutteligt er det en god idé at kaste et blik rundt i lokalerne til leje i Aalborg – hvor mange af medarbejderne, ledelsen og bestyrelsen er kvinder? Mange har den tro, at vi i Danmark er langt fremme i forhold til ligestillingen af kvinder. Selvom vi i landet er længere fremme end mange andre steder, halter det altså stadig.
Vær bevidst om valget af kandidater til de forskellige stillinger, og sørg for at både mænd og kvinder repræsenteres i rollerne. Dette vil signalere en virksomhed, der går op i ligestilling og ikke tilgodeser det ene køn frem for det andet.